torsdag 29 december 2011

Polen

Har en känsla av att jag inte har berättat att jag och Hanna fick en resa till Polen i julklapp av pappa och mamma?

Åkte till Gdansk på eftermiddagen den 26 och kom hem i morse. Älskade det! Åt Gypsie pie (potatis plätt med kalops typ), gulaschsoppa, morötter blandat med russin och ananas, kål... och allt va jätte gott! De va fina hus och allt va väldigt billigt... :)

Gdans. Vi bodde borta till vänster.

Massor av duvor.


Perfekta foto vantar! Tack för tipset syrran.
Otroligt skönt att slippa dra av sej vantarna och bli kall på händerna varje gång man ska ta ett kort.

Ser ni så olika varje tak är? Jätte fint.

Pappa som smyg fotar mej när jag dricker öl.

Åt äpple paj med glass och grädde.


En uppburrad duva :) Tror den frös lite. Super söt.

Tog tåget till Gdynia och gick runt och kollade.


Hittade jätte sköna skor. Kanske inte perfekta vinter skor men dom är absolut varmare än mina converse! :)

Sista kvällen (alltså i går kväll) tog vi tåget till Sopot för att äta middag. Tog lite nattbilder på stranden innan vi gick till restaurangen.



Nu ska jag sova, ska ta 6.20 bussen in till Göteborg. Börjar jobba kl 9. Samma fiskaffär som sist. Sen är det nyårs firande hos Emil. Blir nog inget mer bloggande fören nästa år.

GOTT NYTT ÅR!!! :D

1 kommentar: