söndag 13 januari 2013

Fullt normalt..?

I fredags nä jag jobbade i Gislaved fick vi reda på att Norge gruppen hade panik och behövde en fotograf.. Försökte slippa men blev jag som fick åka. Man måste ju ändå hjälpa sin kollegor.. Iaf, kom hem runt 10 på kvällen, packade och chillade en stund och tog sen vagnen 01.15 för att ta bussen till Oslo och sen tåg till Kristiansand. Sover ju bra på bussar och så så hoppades de skulle bli ok att jobba under lördagen även om jag rest hela natten. Så fel man kan ha...

Började med att de va två som va sjukt otrevliga och högljudda på bussen, klagade på den stackars chauffören om att fönsterna va kalla och jag vet inte allt.. Led m honom. Han fick till och med stanna bussen och gå bak och säga till dom. Somnade tillslut i all fall och vaknade av att bussen tärbromsar och chauffören springer bak.. Springer fram,.hämtar brandsläckaren och samtidigt som han springer bak igen ropar han att alla måste ut ur bussen. De va då rök i hela bussen... Så vi va ute gamla snabbt... Så där står vi, en hel buss ute i kylan, precis inne i Norge.. För att en sjukt störande kvinna tänt eld på papperskorgen. Inte nått man drömmer om 4 på morgonen. Jag va arg. De kommer poliser och vi står och väntar tills de tillslut blir bestämt att vi ska få taxi sist biten.
Kommer till.central stationen i Oslo och märker att tåget är inställt.. Men står att de ska gå en buss istället så jag bestämmer mej för att försöka sov lite. Hittar en platts, drar ner mössan och myser ner mej. Känner att jag börjar somna och vad händer?! Brandlarmet går... Fik ordning på det väldigt fort och börjar ropa ut att det inte är någon fara. Ropade som gamla länge och det går inte att sova till.. Tillslut va de 45 minuter tills jag va tvungen att vakna igen.. Så lite fick jag sova. Hittade bussen iaf och hoppade på, åkte i en timme och 20 minuter ungefär och stensomnade så fort jag satte mej.. En blev väckt och fick hoppa på ett tåg sen. Väl på tåget sov jag till och från men med två lekande barn och en ringande mobil så va de inte så lätt.

Behöver jag nämna att jag va död i går...? :)
Mycket gör jag för jobb och mina kollegor..  men detta gör jag inte igen. Behöver nog sova n vecka för att återhämta mej.. Plus att vi har sjukt mycket att göra..
Iaf, nu du jag dricka kaffe och sticka lite innan min grupp ska bli fotad :)

Hoppas ni har en bra helg!

2 kommentarer:

  1. Fy fan, vilka idioter och hur mkt oflyt o elände kan man stöta på under en resa egentligen?? Får du restidsersättning o traktamente när du reser bort så? Det bör du få. Puss

    SvaraRadera
  2. LOL Det roligast jag har läst på länge!! Hur lyckas du lixom!? ;)

    SvaraRadera