måndag 2 september 2013

Fotobok

Är lite sugen på att göra en fotobok som jag kan ha liggande i lägenheten nån stans, på soffbordet, köksbordet eller i min lådhylla, så att man kan bläddra och kolla lite när man har lust :) Vill ha en bok som har en samling av massor av olika bilder som jag tagit under åren i Cali, Australien och Italien
och Grekland resan med famljen. Hade inte de vart mysigt? Så kan man lätt visa och dela med sej också, är så mycket mer känsla att ha en bok med bilder än att sitta och kolla på en dator eller Tv som man ofta gör i dag.
Tycker denna va super söt, tror till och med att jag har en likande bild på en söt liten bil från Italen :)  och så tycker jag om att den är fyrkantig. 


 Gillar iden att sätta flera bilde på en sida... Får man platts med så mycket mer! 



hihi, denna va lite annorlunda och det är ju aldrig fel.


Alla bilder ovan är från önskefoto.

Blev så nyfiken så jag ladda ner programmet för att kolla hur man skulle göra, det gick jätte fort och det verkar väldigt lätt att använda. 
Man kan välja hur många bilder man vill ha (finns färdiga sid mallar) men sen kan man ändå flytta bilderna och ändra storlek som man vill. Kan göra en bok och ha ett tema för varje sida, nån med natur, en med insekter, mat.. Eller så kanske man ska göra en bok med ett tema. Välja en resa eller bara porträtt bilder, bara insekter, djur och natur. Eller så kan man göra en bok med bara svartvita bilder, sepia (gammaldags gula).... 
Tycker också att det är väldigt kul att man kan ha en bild på framsidan av boken, gör det lite mer personlig.




 Man kan också ändra till svartvitt och lite andra effekter om man vill.



Nu har jag bara satt ihop lite för att få lite idéer på hur man kan göra och för att testa programmet.. 
Måste nog börja gå igenom alla bilder och se om jag kan bygga ihop en bra bok :) 



Gör en foto bok här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar