fredag 12 september 2014

Ekologisk inpackning.


När jag va ungefär 8-10 år blandade jag ihop en dunder kur för mitt hår (hade läst detta i en tidning). Banan, ägg och honung.  Gojsade in detta i hela håret, hade ganska långt då också... och jag vet inte hur många gånger mamma fick tvätta mitt hår för att få bort detta! Jag försökte ju tvätta ur det med varmt vatten... hehe fick ju kokt ägg i hela håret. 

Men jaa... i går kväll så fick jag en genialisk ide! Olivolja. Har läst nånstans att det ska vara super bra för håret och hårbotten att massera in det och sen sova med det.

Kändes som en mindre bra ide dom gånger som jag har vaknat i natt av att katten slickar/tuggar på mitt hår och när jag gick upp nu på morgonen och såg mej i spegeln - hur fett hår som helst (kostigt när man tar olivolja i håret.. hehe)

Men nu måste jag säga att jag tror det va en bra ide. Har duschat med schampoo (min olivtvål då asså) och jag tycker inte alls att mitt hår känns fett. Återkommer med hur det känns när det har torkat :) 

Uppdate: gick jätte bra att få bort olivoljan från hårbotten men inte från längderna (skumt) duschade två gå gånger med min olivtvål men slutade med att jag tvättade håret i diskhon med ett sulfat schampoo innan jag Anna gick ut i går kväll. Då fick jag i alla fall bort oljan :) 




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar