torsdag 25 augusti 2011

I Broome del 1


Har skrivit lite när på kvällarna när jag laddat över bilder.. Så att jag inte ska glömma bort allt :) Vissa dagar är dåtid och vissa är nutid.. men ni fattar nog i alla fall.

Dag 1 - Litchfileld National Park. A short ear rock wallaby

A short ear rock wallaby. What is that?? A shor ear rock wallaby.. a short ear rock wallaby.. Say it as fast as you can.. A short ear rock wallaby.. a short ear rock wallaby..

hihi förlåt, men Anna kommer fatta i alla fall.

Spenderade dagen i Litchfield National Park. Sjukt fin! Simmade i vattenhål. Kunde till och med simma in i ett vattenfall. Jätte fin. Anna och jag tog en liten utflykt med kameran. Allt va frid och fröjd, Anna flöt i vattnet och jag hoppade på sidan bland alla buskar och träd för att jag va rädd att ramla i vattnet med kameran. (jag brukar ju tydligen vara ganska bra på att ramla när jag hoppar på stenar.. om man tittat tillbaka på min historia. Hehe) Jag klättrade i alla fall tillslut ut på en sten för att ta kort på Anna i vattnet. Helt plötsligt blir hon helt stel och bara stirrar över mej. Jag titta upp och vad ser jag?! En STOR spindel. Va ganska snabbt borta från den stenen kan jag lova.. stod mitt ute i vattnet med min älskade kamera. Men va ingen fara, jag hade full koll. Upptäckte att det va stora spindlar överallt. Hade fokuserat på marken när jag hoppat vid sidan att jag missat detta…. Va rädd för ormat.. spindalar va inget jag tänkte på. Tänk om jag gått in i ett stort nät och fått den på mej?! Uhh…

Avslutade kvällen med en brasa, rom och cola, grillade marshmallows och light graffiti. Super hälig kväll.




Får inte mata djuren i national parker... Men när det stod en dam och kastade fisk till en örn sa jag inte till henne. Perfekt foto möjligt helt :)

Sebastian leker super man i vattnet.

Anna träna Yoga

Söta Anna tycker att jag behäver vara med på kort och lånade min kamera en stund.


Sebastian, jag och Xavier

En ödla

A short ear rock wallaby som snodde ett äpple från oss. Super söta var som! Tände man fick lampan och kollade omkring så var dom lite över allt.

Light grafitti. Anna och Sebastian är konstnärerna.


Marshmallows

Dag 2 - Krokodiler? Nej, men andra blod törstiga djur….

Fortsatte att utforska national parken. Badade i andra vatten hål som vi va tvungna att ta en promenad till. Otroligt fin natur och massor av trollsländor! Ett paradis för mej med kameran!!!

Låg där och njöt i vattnet, eller Anna gjorde det och jag jaga en röd trollslända med kameran. Anna sa till mej att jag borde lägga mej som hon gjorde. Hade gärna visat ett kort men hon sa att kameran va förbjuden… hmmmm. Lydig som jag är så gjorde jag som hon sa, tog inget kort på henne och satte mej bredvid på berget i det lilla vattenfallet. Kollade ner på min hand efter ungefär en minut och märkte att det va en… larv… som kröp på mej. Läskigt. Smätte bort den och märker att det in bara va den. Tittar på mej och ser massor. Blodiglar. Gahh!! Panik!! Lovar, jag va snabbt därifrån! Anna va inte långt efter efter att jag med halv skrikig röst och panik fått ur mej vad det va som hände. Stackare, eftersom att hon hade legat där en stund va hon full av dom! Om det nu va blod iglar.. är inte säker på det. Men läskiga va dom iaf. Killarna satt och tittade på oss och skrattade. Fattade inte alls vad som hände. Vi springer runt som två galningar och halv skrek. Alla försvann.. satt och rensade Annas dreads… Hems upplevelse.

Bortsett från det så va det en underbar dag.




Dag 3 – Edith Falls. Bergs klättring och höjdskräck

Åt en väldigt god fransk frukost som Sebastian fixade. Liknande fattiga riddare, gott var det i alla fall. Tom, Johan, Anna och jag hade redan var vid Edith falls men tydligen missat ett jätte fint track som vi hört om. Våra nya res vänner hade inte vart där alls så det va en perfekt plan för dagen. Tog inte så lång tid att gå och det va absolut värt det! Jätte fint! Och massor av trollsländor igen!! Tycker dom är så sjukt fascinerande. Ingen av oss hade tänk på att vi kunde bada där uppe… en stor miss. Innan vi kom fram till att vi kunde bara i underkläder. En bra lösning eller hur? Simmade runt och njöt av vattnet innan Anna fick den underbara iden med att vi skulle klättra. Super kul! Tills jag skulle komma ner. Jag va högt upp! Men vi hittade ett annat vatten hål och utsikten va sjukt fin! (tack Anna) och Anna hjälpte mej ner tills det va lågt nog så att vi kunde hoppa. (Kollade klippor innan så oroa er inte) En till underbar dag. Nu sitter vi och dricker rom och kola och lyssnar på Jack Johnson.

Måste lägga till att vi reser med sjukt sköna folk. Underbara killar. Alla fyra vill samma saker. Vi går upp tidigt, utnyttjar dagen och har väldigt trevligt ihop. Kan inte bli bättre!



Va här vi klättrade





1 kommentar:

  1. Heeeej!! Fy vad läskigt med blodiglar! Jag hade dött!!!! Hahahahaha, men jag kan se det framför mig.......! Kul att killarna är kul att reas med och att ingen av dom har kniv (hiihi, du har väl hört att farmor oroar sig för det? hihi) Nu är vi i alla fall hemma från Cypern, och i dag var det ostronets dag, gick åt ungefär 4000 ostron, jätte kul och jätte mkt folk! Stor kram syrran!

    SvaraRadera