torsdag 25 augusti 2011

I Broome del 2

Blev lite fel med uppläggningen av bilder.... Läs det inlägger som är under först om ni vill ha allt i ordning :)


Dag 4 – Anna och Sonja tältar

Gick på en hike vid Victoria river. Röda ber, höga palmer, massor av trollsländor och väldigt fin utsikt. Kom fram till våran kamping platts ganska tidigt så jag tog min kamera och ipod och gick oh tog lite kort. Hittade en intressant glasflaska. På kvällen satt vi och drack t med honung och kollade på elden. Super trevligt.

Jag och Anna kryper i i tältet på kvällen som vanligt. Helt plötsligt hoppar det nått på mej, jag borstar bort det och det hoppar på Anna som skriker. Innan vi fick ordning på vad det va sp undrade no grannarna vad vi häll på med. Va en gräshoppa…. Och det tog ett tag innan vi fick fångart den och fått ut den ur tältet! Sen va det bara ett problem kvar.. vi hade satt upp tältet där det va massor av stenar… Bara att hoppa ut ur tältet och ta bort stenarna. Det måst gå fort också annars blir tältet fullt av mygg och vi måste ha mygg jakt också..

Kunde sova till slut iaf.




Dag 5 – Anna och Sonja bestiger ett träd i WA

Körde in i WA. Fick bilen kollad efter frukt, grönsaker och honung. Får inte föra det över gränsen. Kollade på en lake på dagen, va på en utsiktsplats där fem åar möts – jätte fint. .

Jag och Anna lagade potatismos på kvällen. Blev super gott.






Trädet som jag och Anna klättrade upp i.
Tur att Sebastian är stor och stark så att han kan ta emot oss när vi ska ner :P

Dag 6 – Emma Gorge

Jätte fint! Ett fint område i Kimberly. ”Ett magiskt vattenhål omringa av de typiska australiensiska röda bergen. Det rann ett vattenfall från bergstoppen ner i bergs hålet. Där bredvid fanns också en varm källa där vattnet var uppvärmt till 33 grader” Annas förklaring. Jag instämmer helt. Lägger också till att vattnet i vattenfallet va sjukt kallt! Men jag simmade dit i alla fall. Hehe.

Dag 7 – Bil körning….

Finns inte så mycket att lägga till på denna dagen. Tog en liten promenad på ett fint ställe.. men vi börjar bli lite bortskämda med naturen och körde vidare ganska fort. Såg några kängrus i alla fall. Alltid lika kul

Dag 8 – ”There is a whole new world to discover with bbq marshmallows” – Xavier

Körde bil mest hela dagen. Stannade i Derby och kollade på ett jätte stort träd. Användes som fängelse förr i tiden. Försökte oss på att fiska… men utan nått vidare bra resultat. (fick inte ens botenenapp denna gången….)

Har nu precis krypit in i tälten efter en eftermiddag med folbollsspelning (jag och Sebastian vann.. hehe), god mat (ris och tomatsås med kikärtor) och marshmallows. Perfekt kväll.



Blir inga mer bilder... har inte laddat ner dom från kameran ännu... Men jag tror att ni har fått en hel del att titta på som det är :)

Ta han om er!!!

1 kommentar:

  1. Låter hur gött som helst, ska bli såååå kul när du kommer hem och vi kan få se alla bilder och höra alla historier om hur du haft det! PUUUSSS Hanna & Andreas

    SvaraRadera