tisdag 1 november 2011

Stackar lilla flicka...

Jag står och räknar kassan, helt som vanligt, och så hör jag hur någon bakar på dörren. Kollar upp och det står en liten tjej utanför. Jag blir förvirrad och ropar på Anna att hon ska komma. Ville inte lämna alla kontanter och gå till tjejen... Hade vart slarvig nog att jag inte hade låst dörrarna (ska inte upprepas!) Visar med handen att jag kommer om 1 minut. Ser då att hon har tårar i hela ansiktet och tittar med panik runt sej. Hade inget val - jag lämnar pengarna samtidigt som jag ropar till Anna att hon måste komma NU. Stackar lilla flicka. Livrädd och gråter, frågar om jag kan ringa polisen åt henne. Med armen om flickan hämtar vi en telefon och går ut till kocken som sitter och dricker öl. Tänkte att det var lättare för honom att ringa eftersom att han vet vart vi befinner oss. Iaf, flickan hade blivit slagen av sin mamma och det va tydligen inte första gången. Denna gången var hon så rädd att hon sprang hemifrån.
Två jätte trevliga poliser kom i alla falla så hoppas att don hjälper flickan och att hon inte behöver gå tillbaka till sin hemska mamma. Hon har 7 syskon så jag hoppas dom hjälper dom också.

Hemska människor!

1 kommentar:

  1. Usch vad hemskt... Bra att hon vågade ringa efter polisen...Hoppas det hjälpte... PUSS syrran

    SvaraRadera