måndag 30 april 2012

En underbar helg

Åkte till Grebbestad efter jobbet i fredags. Mamma va super söt och hämtade mej i Uddevalla så jag slapp vänta på bussen :) Började lördagen med att åka ut på havet på ostron provning, sen var det Tanumstand och Nordiska mästerskapen i Ostron öppning som gällde. Stod längst fram med kameran och hejade på min farbror Lars :) Va en jätte duktig kille (man) från Finland som vann. Men han hade faktiskt släktingar från bohuslän (kan inte komma ihåg var..) Så de va lite kul :) kan ju nästan säga att den Nordiska mästaren är från sverige då eller...? :P
Måste också berätta att pappa vann Öppna Grebbestads mästerskapen i ostron öppning (hihi han är för blyg för att berätta dej själv så någon måste göra det åt honom... :)  På kvällen va det skaldjurs buffé och champagne som stod på schemat.  Som ni förstår, en helt underbar dag.  
 Söndagen bjöd på lika fint väder och jag följde med ut på havet igen för krabbfike och ostron provning.

Har massor med bilder så jag uppdaterar er mer senare :) 


Jag och syrran som inspekterar ett "tång djur". hihi små djur som lever i tången. 

Fick för första gången träffa denna lilla sötnosen på tanumstrand. Så kul att vara hemma igen, försöker ta igen allt som jag missat :)

En bild från båtturen i lördags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar