onsdag 13 november 2013

Sötnos

Kom hem.från strömstad förut. Går in genom ytterdörren och möts av Guinness, släpper ut honom och fortsätter in i köket för att hämta barnmat till Wilma. När jag gått förbi mitt rum måste jag stanna och gå tillbaka. Vem ligger inte i min säng och spanar på mej..? Den vilsna katten. Så går det när man glömmer stänga dörren till källaren.. Sötnosen, ätit upp all mat och helt tussig i pälsen.. Ingen av oss har hjärta att slänga ut de. Hittade den inte.när vi kom hem efter kvällsmaten hos syrran. Trodde den gått ut men nej. Bara hoppat upp och lagt sej vid min tv. Ser helt utmattad och sliten ut. Tills vidare får Zinga (som vi döpt den till) bo hos oss. Fortfarande ingen som känner igen den eller vet nån som saknar sin katt..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar