söndag 24 juli 2011

Great Barrier Reef

I går morse kl 6.15 gick jag, Anna och Ken upp för att går ner till piren. Vi skulle ut på en liten dive trip med båten Rum Runner :) Va tio gäster på båten och sex personal. Va strålande, fick god mat och jag dök 6 dyk på två dagar. Kan det bli bättre??

Va däremot ganska kallt... Känns att det är vinter i Cairns nu. Skakade och hackade tänder... Men det va det värt. Såg en sting ray, cod fish (tror den hette nått sånt, trumpet fish, clown fish... sköldpaddor. Alla andra såg en haj... mej jag missade den såklart. Otur.
Det va jätte mycket fina koraller, men jag va lite besviken på att det va så mycket döda också.
Är iaf mycket nöjd med våran lilla trip. Tycker det är så sjukt kul att Anna har tatt dykcert och dyker med mej :)

Kom tillbaka i dag vid halv 3 och jag är helt slut. Har legat och chillat i sängen hela dagen... Tror jag ska gå och äta lite mat på Woolshed och sen lägga mej och se på en film :)


Ken tog min kamera och tog den klassiska självporträtts bilden...


Precis innan natt dyket.


Ser ni så rädda jag och Anna såg ut?? Anna va lite tvek på om hon vågade.. men det gjorde hon :) Tror till och med att hon tyckte om det lite grann. Vet inte om jag är ett super fan av natt dyk. Så mörkt och läskigt. Hade ingen lampa som fungerade super bra denna gången heller. Men jag och Anna simmade arm krok så det va ingen risk att jag skulle komma bort.


Jag precis innan jag hoppde i.


Anna och hennes otroligt hela leggings i våran hytt.


Jag och mitt helt galna hår.


Båten.


Utsikt.


Så här såg vi ut i två dagar. Va verkligen inte varmt när man kom upp ut vattnet!


Sjukt kul var det och nu vill jag bara dyka mer :D


2 kommentarer: