fredag 23 september 2011

Great news!!!

Ni anar inte vad som har hänt i dag!

I går när jag och Anna gick runt i Northbridge så gick vi förbi The Job Shop, ett ställe som kan hjälpa backbackers att skaffa jobb. Man förlorar ju inte på att registrera sej (kostade inget) så vi signade up.
Satt en jätte trevlig tjej bakom disken som bad oss ladda upp våra CV senare under kvällen och sen komma tillbaka i dag så att hon kunde se om det fanns något som passade oss.

Gick dit i morse och dom hade ett jobb som dom sa skulle passa oss. Super bra tyckte vi så vi gick med på att dom skickade in våra CV. Tjejen sa att vi skulle ge det helgen och om han inte hade ringt på måndag så skulle vi komma tillbaka och kolla efter något annat.

Det tog ungefär en halv timme sen hade vi ett jobb!!! :D Kan inte fatta det! Ringde nyss en dam på ett annat jobb som jag skickade in våra CV till i morse och ville att vi skulle komma på test i morgon kväll. Känns lite overkligt att det verkar vara så lätt att få jobb, men jag gillar det :)

I morgon vid 7 på morgonen är det alltså jag och Anna som sätter oss på ett tåg för att åka till Coolgardie. En liten by med 800 invånare. Vi kommer vara lite allti i allo personer, restaurang, bar, städare... osv. Låter super bra. Kommer få 18 dollar i timmen, gratis boende, mat (antar att det bara är ett mål om dagen när vi jobbar) och, lyssna nog nu, ett eget rum!
Inte för att jag har ont av att dela rum med Anna, men fatta, ett eget rum!! :D Lyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar