måndag 20 januari 2014

En liten aggressiv sak..

I går gjorde vi vad jag och pappa kallar "leta haj dyk". Känns som om att det är väldigt mycket stora saker som dom vill se här, dom små är inte lika intressanta. Tycker dom då :) iaf, så vi dök vid en pinacel och spanade ut i vattnet för att se revhajar. Jag och pappa spanade efter små saker, såg en super cool stor räka som gömde sej i ett hål, blåa fiskar som också låg i små hålor och stack ut med stjärtfenan. Super fina. I slutet av dyker simmade vi upp på revet och la oss vid kanten för att spana efter haj. Jag tycker ju inte om att nudda något så försökte låta bli de men dyk killen tog tag i mej och visa ett ställe.. Så snäll som jag är så gjorde jag som han visade, tog ett finger mot revet för att få lite hjälp mot strömmen. ( lovar, använde bara ett finger) pappa låg brevid och höll försiktigt med ficklampan brevid. Hinner nog inte ens ligga där i en minut innan de gör super ont i fingret, fläcker bort handen och ser en muräna men ilskna ögon och öppen mun. Och mitt blödande stackars finger. Jag blev biten av en muräna. Tur att de va en liten en... Mitt finger är ok, men ont gjorde de. Min första tanke va att klämma ut blod i fall den va giftig (de är dom inte) men den blev jag rädd för hajar istället. Vi gjorde säkerhets stopp och gick upp, kramade fingret super hårt hela tiden för att de inte skulle blöda och de slutade redan när vi va vid ytan :) alltså ingen fara med mej har bara fått de ytterligare bekräftat att man inte ska nudda nått under vattnet! Inte ens med ett finger ;) 

Tur att jag hann se vad de av för nått som bet mej och att det inte va en giftig fisk... Och att muränan va snäll och bara nafsade lite på mej, har ju hört skräck historier om folk som blivit av med fingrar.. Uhh.. Jag hade tur. 


Tog en öl efteråt för att trösta mej lite :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar