måndag 20 januari 2014

Första intrycket av Maldiverna..

Har i inte haft internett på hela tiden så har inte kunnat uppdatera... Men jag har skrivit lite under tiden så lägger upp alla inlägg nu :) 

Landade i Malé i går på förmiddagen. Är så underbart när man går ur planet och denna varma fuktiga luften kommer mot en :) Åkte till en ö som ligger precis i närheten (kommer inte ihåg namnet..) är varmt och sol så vi bestämde oss där att bada, hade ju däremot glömt att kolla upp innan om vi fick bada i bikini på detta stället. Fick vi så klart inte... Va bara att låna badshorts av pappa och ta på sej en T-shirt så va jag och Hanna redo för att bada :) va hur skönt i vattnet som helst, måste va 28 grader. Men sen, när vi badat allihopa (utom Wilma som tycker havet är liiite läskigt ännu) så gick jag och Hanna en bit bakom dom andra och vad händer?! 
Joo, en maldivisk liten kille, max 15 år, drar mer byxerna och visar rumpan för oss!! Super äckligt! Han går därmed byxorna presis så man ser, ger oss elaka blockar och plockar sten.. Ingen syn vi ville se. Ropade snabbt till pappa och Andreas att vänta och skyndade oss ikapp. Va inget tvivel om att han absolut inte ville ha oss där.. Jag har hört att folken här ska vara trevliga - min första upplevelse säger nått annat. Fick väldigt många elaka blickar och kommentarer när vi gick runt på ön i går. Hopppas det är bättre på nästa ö.

Nu är i alla fall jag och pappa på dykbåten. Gör första dyket i morgon bitti, det är god mat, trevligt folk och fint väder :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar