tisdag 17 maj 2011

Banan plockare

Ni är jag i Innisfail, norra qld, och ska börja jobba som banan plockare på torsdag :) Super kul! Nu kommer jag få ett andra visum (om jag stannar i tre månader... hmm ganska länge) och så kommer jag spara lite pengar. Finns inget att göra här så det är ganska bra.
Va lite rädda att vi inte skulle få ett farm jobb. Värdet har inte vart på våran sida i år, översvämningar och cyklonen har inte direkt gjort att det finns mycket farm jobb.
Vi har haft tur :D

Regnar i dag.. och det ser inte ut som om det ska spricka upp... så jag och Anna köpte internet i 24 timmar. Så logga in på skype om ni vill prata :)

Funderar på att söka jobb i alperna.. nått förslag på vart jag kan söka...?? Eller svenska fjällen? Eller nått annat förslag på vad jag kan göra när jag kommer hem..?

Alf spelar gitarr på våran rast på vägen upp till Cairns.


Finns ingen strand i Cairns, eller man får inte bada i havet pga maneter och krokodiler, så detta är en pool dom har byggt. Inte min grej.

Live band :)

Väntar på våran gratis mat efter flyers utdelningen.


Cairns


Våran skjuts till hostlet :) Sprang på dom p vägen och dom sa att dom kunde köra oss.. varför inte lixom?

1 kommentar:

  1. Oj vad förvånad jag blev nu att man inte får bada i havet...då är det rätt tätt med farligheter liksom haha

    SvaraRadera