tisdag 10 maj 2011

En helg i Australien

Blev ändrade planer ganska fort i Fredags, planen var att vi skulle stanna hos Matt och Jett en natt innan vi åkte vidare, men Greg erbjöd oss att följa med honom hem till Stantrope, en liten stad med 5000. Faste egentligen bor dom inte där.. utan lite utanför.

Och det kan vi inte äga nej till.

Så där har vi vart hela helgen. En super bra helg! Vart på horse race, lokala barer… och träffat Greg och Jesse, dom två killarna som vi jobbade med på Sportshopen i somras. Kul att se vart dom va från.

Väldigt kul att komma bort från turist ställen och se lite äkta Australien :)

Nu är vi iaf i Brisbane, kom hit å går kväll, och ska flyga upp norr. Planen är att hitta en farm som vi kan jobba på. ( jaa syrran… jag kommer plocka frukt. )



På fredags kvällen va vi på en lokal pub och jag tog tyvärr inga kort...


Greg på lördag morgon innan vi åkte till häst tävlingen.


Paul, Greg's lillebror, och deras kompisar.


Greg's skor :)


Häst tävling.

Vin :) Väldigt gott!


Alla hade jätte stora och fina hattar. Påminde om Pretty Woman :)


Jesse tyckte att jag skulle vara med på lite kort och lånade min kamera en liten stund. Anna försöker få mej att se kortare ut genom att hänga på mitt huvud.. :)


Jesse och Greg.


Paul, Anna och jag.

Anna och Greg.


Anna.


Jag och Jesse på Counrty cluben senare på kvällen.


Va mors dag på Söndagen och jag och Anna fick följa med på släkt kalas. Otroligt skön familj :) Helt underbara människor.


Vi besteg ett berg efter familje träffen.


Utsikten.


Anna och Greg besteg ett berg :)


Va och kollade på ett vattenfall också. Jätte fint.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Fina bilder som vanligt. Ser ut som det var jobbigt för er att bestiga berg. Inte mycket att hålla i där :)Tycker att personen som går längre ner inte ser ut att ha det lika jobbigt....

    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Hello!! Vad kul med hästtävling, ser ju precis ut som Pretty Woman!! :) Coolt!

    Läskig bilden ser ut när ni "klättrar", jag fick faktiskt lite svindel... hehehehehe

    PUSSS syrran!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera