tisdag 21 juni 2011

Tillbaka till civilisationen

Tisdag 14 juni,

Vaknade med full energi vid halv 6 på morgonen. Redo att åka in till civilisationen. :)

Vi stod vid vägkanten, dansandes och sjungandes, helt omedvetna om att det va ett hus inte alls långt ifrån.. En man kom körandes från tomten med ett stort leende… Kul när man kan roa någon så tidigt på morgonen.

Kom in till Cairns iaf och checkade in på Koala Backpackers, vårat andra hem.

Dagarna i Cairns bestod av solande vid lagunen, umgås med underbart sköna folk och party. Vi hade till och med sån tur att när vi hade checkat ut på torsdag morgon ringde Sheree och sa att vi kunde stanna tills på söndag om vi ville eftersom att dom inte hade någon att göra.

Två dagar i Cairns blev 5 :)

Lite svårt att förklara hur kul vi hade…. Har gjort en video som förklarar allt. Hehe iaf för mej och Anna :)

tyvärr går den inte att lägga upp just nu... alldeles för segt internet.



Måndag 20 juni,

Beslutet är fattat. Vi kommer inte vara kvar här längre. Underbara människor och vi har haft två härliga veckor men vi behöver folk omkring oss. Till och med Anna tycker att det är för mycket ute i ödemarken och då är det illa! :) Det är inte riktigt ödemarken som är grejen heller utan bara att vi inte har några att hänga med här… Hade det vart några andra WWOOFare så hade det nog fungerat jätte bra. Men bara jag och Anna i en husvagn… det är inte så jätte spännande.

Kände det när vi kom tillbaka i går att det kändes jobbigt, inte alls kul.. och sen när vi skulle sova så va det så sjukt kallt (hade glömt det efter några dagars värme i Cairna) att nu när jag vaknar har jag på mej dubbla sockar, leggings, ett linne, två t-shirts och min varma tjock tröja. Anna sover i samma saker men hon har ett linne lindat runt huvet också.. jag har ju luva på min tröja så jag klarar men utan det. :) Vi har var sitt dun täcket och en stickad filt som är så stor att den ligger över båda oss och ända vaknar vi av att det är så kallt på natten att man måste rulla ihop sej i en boll med bara ett litet andningshål för att man ska kunna sova. Känner mej stel som en pinne på morgonen….

Och det är inte jag och Anna som överreagerar, Sheree berättade att det hade vart två grader här om natten, så det är kallt!

Vi kommer åka tillbaka in till Cairns och se till att vi får ett jobb. Är medvetna om att det kanske inte är det lättaste tiden av säsongen, men vi är ju i Australien för att rivas eller hur?

Är rädd att vi kommer bli halv knäppa av att vara här ute och komma tillbaka in till civilisationen som ensamstörnigar och inte veta hur vi ska uppföra oss funt folk. Det hade ju vart tråkigt…

Måste också berätta att det är lejon som jag och Anna hör på natten, jaaa, LEJON. Galet. Vi trodde att det va kängurus som gjorde konstiga ljud på nätterna…lite fel.

Kanske ska lägga till att det är ett zoo inte så långt härifrån också? Hihi så det är alltså inga vilda lejon.

Lite bilder från farmen



Tisdag 21 juni,

Tillbaka i Cairns. Känns underbart! Bor nu på Woodduck, ett hostel som vi har hängt på hela tiden. Alla sköna människor bor här och det är bara 5 dollar dyrare i veckan än Koala och då får vi gratis mat varje kväll känns som ett bra val.

Måste tyvärr berätta nått tråkigt. Min kamera är död. Den dog när jag va i Cairns på mini semester från farmen och jag trodde att det kanske kunde vara batteriet, eller hoppades snarare… Testade några gånger varje dag under tiden jag va i Cairns men den visade ingen reaktion på mina försök. Laddade den när jag kom till husvagnen och då funderade den när jag startade den men inte när jag försökte starta den igen senare på kvällen. Har tagit ut batteriet och satt i det igen, fungerade en gång i går, men i dag har den vart död. Spelar ingen roll hur mycket jag försöker lirka med batteriet... inga livs tecken alls. Känns som om min vän har död och lämnat mej ensam kvar.

Hur ska jag kunna resa runt i Australien utan min system kamera…?!

Kanske kan få lite liv i den till och från men det kommer inte bli några mer spontana bilder på kängurus här inte…

Bortsett från den tråkiga nyheten känns allt bra, vi stormtrivs i Cairns. Älskar denna staden.


1 kommentar:

  1. Heeeeej!

    Kul att få läsa lite om hur ni har det igen :) Hehe, coolt med lejon, trodde verkligen först att det var vilda lejon, hihih...

    Tråkigt att din kamera dött, men du kanske kan lämna in den nån stans i civilisationen och se till att någon lagar den åt dig?

    Är ödlan på bilden en vildödla? Söt :)

    I dag ska takpannorna på vårt hus komma, så snart har vi rött tegel på taket. Jag ska maila lite bilder till dig så du ser hur vi har det. Bilderna på huset kommer jag lägga upp på facebook om några dagar kan jag tänka mig.

    Ha det så jätte bra, och lycka till med jobb-sökandet. Självklart kommer ni ha ett jobb snart! :)

    Puss Syrran

    SvaraRadera