måndag 6 juni 2011

Update

DAG 2 fortsättning – De fantastiska servitriserna

Nu har jag och Anna gjort våran förta kväll som servitriser och jag tycker att vi skött oss bra. Förutom en liten detalj…

Sheree satte kaffe kannan under kranen och bad oss att hålla koll på när vattnet kom upp tull kanten. Inga problem sa vi, två på ett sånt jobb låter väl otroligt lätt eller? Problemet va bara att vi hittade en ”tärmos värmare”, en grytvante typ som man ska knyta runt kaffe kannan så att det håller sej varmt längre. Håll på att föröka knyta på den på te kannan och innan vi visste vad som hade hänt så va det kaffe och vatten över hela bänken. Jag och Anna asså.. ingen bra kombination i ett kök. Sheree bara skrattade när hon märkte vad som hände så det va ingen fara, men seriöst lixom…


DAG 3 – Grovarbetare

Började dagen med yoga ute på gräset. Underbart. Hade lite svårt att konsentrear oss eftersom att hästarna som går i hagen va omkring. Så fina djur asså. Hade vart kul om man kunde klappa dom lite men dom är ”wild horses”. Vad det innebär är jag inte säker på.

Runt klockan 12 kom Sheree hit och kollade om hon kunde få igång gasen så att vi kunde duscha. Hon fick igång den utan problem men jag vet inte om man kan kalla de en varmvattens dusch… Sen gillar jag inte gas heller så vet inte om jag kommer orka bråka med den varje gång jag vill duscha. Så illa är det väl inte att duscha i kallt vatten?

Eftermiddagen spenderade vi med att hacka lok och att skyffla sand från ett flak till ett annat. Super kul att få göra lite farm jobb. Tror dock inte att vi kommer få göra det så mycket. Har försökt förklara att vi klarar av det men jag tror dom hellre har oss i köket…

Ska snart dit och äta middag. Har just slagit oss att det innebär att vi måste gå den mörka hemska vägen två gånger på samma kväll! Inte ok!!


DAG 3 – Uhh…

Låg i gräset och solade under förmiddagen och sen gick vi till Sheree och frågade vad hon ville att vi skulle göra i dag. Tvättning av husvagn var det som stod på schemat och sen var det min och Anna tur att laga mat. Spagetti med tomatsås och skaldjur. Det blev gott!! Helt seriöst asså, riktigt gott. Kommer vara en utmärkt kok när jag kommer hem.

Sen…. På vägen tillbaka till våran huvagn hände det som inte får hända. Jag och Anna går i armkrok som alltid i mörkret (hon håller i ficklampan och jag vill inte bli lämnas själv när hon blir rädd och springer iväg, alltså håller jag fats henne) och pratar om den australiensiska dialekten. Helt omedvetna om va som finns framför oss…. en spindel. Som tur va såg vi den precis innan vi gick in i nätet. Annars hade jag fått den rätt på mej! Den va inte stor som en hand men det va en läskig en. Såg elak ut, som om den bara ville bita mej.

Jag och Anna viste verkligen inte vad vi skulle göra… gick tillslut (men andra ord efter 7 sekunders övervägande) tillbaka och hämtade Sheree som fick visa oss hur vi kund kryp under nätet. Kanske vi hade kunnat lista ut själva men eftersom att Bruce hade visat oss en annan läskig spindel tidigare som verkligen attackerade grässtråt han peta med så va vi inte övertygade om att den skulle låta oss va…

Iaf allt gick bra och nu sitter vi i tryggt förvar i husvagnen.


DAG 4 – Te och film

Inte så mycket att skriva. Vart servitriser och hjälpt till att laga indisk kyckling. Fick en liten hög med DVD filmer förut av Sheree (låna asså) som är klassiska australiensiska filmer. Så det är planen för i kväll.


DAG 5 - Dagsutflykt.

Följde med Bruce in till Mareeba och ska vara här över dan. Kul att se lite folk, ha täckning på mobilerna och kunna använda internet :)





2 kommentarer:

  1. Låter som ni har det hur bra som helst :) Verkar vara spännande att jobba på farm, lite omväxling från vad man är va vid lixom! Vi måste prata på skype nån dag, hur ser det ut för dig på söndag morgon (svensk tid) eller mådag morgon (svensk tid) Jag är ledig då och kan egentligen hela dagen. (Förutom att jag ska måla huset då förstås...) Saknar dig, KRAAAAAMMM StoraSyster

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Låter som ni trivs med farmlivet. Lite läskigt med
    spindeln, tur att ni har ficklampa i alla fall.
    Ser fram emot när du kommer hem och kan visa oss dina kockkonster.

    Kram mamma

    SvaraRadera