måndag 27 december 2010

Back in Sydney

Hoppas ni har haft en bra jul hemma. God Jul i efterskott.

Nu var det ett tag sen sen jag skrev sist... Ska se om jag kan sammanfatta och få med det mesta :)

Detta är Harry och Betty, våra nya reskompisar :) Hur roliga som helst! Hittade dom i en musik butik i Katoomba innan vi åkte tillbaka till Sydney. Bestämde oss ganska fort att dom skulle få följa med på våran resa.
Här sitter vi iaf på Katoomba's tågstation och väntar på tåget.


När vi kom till Sydney åkte vi ut till Manly för att möta upp Kamel. Detta är utsikten från färgan. Kan erkänna att jag har en hel del bilder på opera huset nu :)


Efter ganska många skrattanfall (önskar jag kunde förklara vad det va som va som va så roligt.... men jag är faktiskt inte säker på vad det var vi skrattade åt... :) ) hittade jag och Anna tillslut Kamel och vi firade början av våran road trip tillsammans genom att spela gitarr och dricka öl på stranden.
Jätte fin kväll.



Efter första natten i bilen låg vi en dag på Manly beach innan vi fick ett impuls ryck runt 6 på kvällen och bestämde oss för att åka mot Byron Bay. Körde inte så lång den kvällen.. är roligare att köra när det är ljust ute så att vi ser natuern :)


På väg mot vårat nästa stopp - Newcastle. Försökte ligga på stranden med det blåste så mycket att vi blev helt fulla i sand...


Gav upp och tog en promenad i stan. Väldigt fint ställe... men vi skulle nog ha läst lite om det innan vi kom dit. Visste inte riktigt vad vi skulle kolla på.

Ett leksaks tåg (vet att tåget inte är med på bilden..) som vi hittade i en butik :)
Spelade lite gitarr i solen i en park innan vi åkte vidare.


Tog en liten omväg på vägen och körde en "tourist road". Väldigt fin natur. Stannae för att ta lite kort... Och vi hade tur, hade mottagning på våra mobiler så vi fick ringa hem och önska alla god jul :) Kom på någon gång under dagen att det faktiskt var julafton.

(Mamma och pappa, jag tänkte ringa hem redan halv 8 eran tid och önska er god jul... men Anna tyckte att ni jobbade så hårt att jag skulle låta er sova :) )



Eftersom att det va jul afton köpte vi en seafood sallad och en stor choklad tårta. Måste ju fira jul på nått sätt :)

Super god tårta!


Dagen efter kom vi fram till Byron Bay. Fint och mysigt ställe.. men det regnade..


Morgonen efter regnade det fortfarande.. Så det blev en shopping dag. Våra nya armband :)

Senare under dagen va jag och Anna väldigt trötta på konstant regn och vi satte oss framför en dator för att kolla in vädret. Skulle regna i fyra dagar i sträck.
Bestämde oss ganska fort för att boka en buss tillbaka till Sydney. (Kamel stannade eftersom att han skulle söka jobb i Byron Bay)
Så i går kväll klockan 9 tog vi Greyhound bussen till Sydney. En 13 timmars lång bussresa.. utan att sova. Helt sjukt! Jag som sover så bra på bussar i vanliga fall.
Va väldigt skönt att komma av bussen i morse.. och ska bli väldigt skönt med en säng i natt.

Någon gång runt tre i natt fattade jag och Anna ett beslut. Vi behöver en bil. Tänker inte sitta på en buss ner till Melbourne i 13 timmar. Va inte alls svårt att bo i en bil heller... så det känns som om att det är bästa lösningen för oss :)
Men andra ord är det det som vi har roat oss med i dag, suttit fram för datorn och letat bilar. (Hade nog inte art så kul om det hade vart sol ute... men det reganr i Sydney också.... ) Kollade på en, men har bestämt oss för att inte ta den. Ska kolla på en ny i morgon bitti ( Önska oss lycka till!!)
Lyxade lite i dag och gick ut och åt Thai mat. Sjukt gott!
Mitt och Annas nyårslöfte - lära oss att laga Thai :)



Uppdaterar i morgon och talar om hur det har gått med bilen.



1 kommentar:

  1. Lycka till med bil-letandet! Hade vart kul om du var med i fjällen, kom massa nysnö i går natt :)

    Kram på dig, hörs snart igen!

    SvaraRadera