tisdag 11 januari 2011

Melbourne

I dag har vi utforskat Melbourne.


Kom hit i går men hann inte se så mycket. Anna har försökt att byta sin piercing men det har inte gått så bra så vi letade upp en piercing studio som kunde hjälpa henne, så nu är det fixat. Hann kolla lite i affärer innan det stängde. Jag köpte ett stärkande spray till mitt hår (har använt det innan så jag vet att det fungerar) och så hittade jag en svart klänning. Ingen party utan mer avslappnad. Anna hittade ett linne, en grå klänning, en svart party klänning och en blommig tubtops klänning med blommor på. Jätte fin. När affärerna stängde gick vi och satte oss på en bra och tog en öl och åt stekta räkor i vitlök och chili. Gick vidare för att se om vi kunde hitta en annan bra efter det.. men det regnade och vi blev blöta.. bestämde oss därför att gå hem och gå upp tidigt dagen efter.



Lite bilder från igår


Melbourne i går

Öl och räkor :)


En orkester som spelade på gatan i går kväll. Jag och Anna blev uppbjudna på vals :P hehe

I morse vaknade vi runt 8 och gick vi direkt till Queen Victoria Market. Helt underbart! Påminner om Paddys Makret i Sydney. Man kan verkligen fynda på sånna makrnader. Gick där i flera timmar och kollade på kläder, skor, smycken och massor annat. Köpte ett armband, en hatt som jag kan ha på stranden, skor (har faktiskt inga sånna skor!! Lovar. ), ett halband. Anna hittade en klänning och ett par skor.


( Hittade ett par byxor som jag tror du hade gillar syrran… men det va ett hål i dom. Trist. )


När vi hade gått klart där gick vi tillbaka till hostlet för att äta lite mat. Blev soppa till lunch i dag. Hehe… pulver soppa asså. Funkar alldeles utmärkt. :)


Sen var det dags att utforska Brunswick St. Är ett hippie område. Gillade det verkligen. Avslappnat och väldigt roliga affärer. Åt också den godaste glassen nånsin. Sist vi köpte glass var den inte så jätte god..testade lakris galss. Anna sa att det va gott men denna glassen smakade som alkohol.... Inte vad jag kände för. Så vi va tvungna att ge det en andra chans. (Höll mej däremot till chokladglass denna gången..) Även fast det inte va glass väder. Regnar i dag me. Inte så jätte kul.

Anna hittade en grön byxdress som va jätte fin.

När vi hade kollat klart gick vi iväg till turist informationen för att lista ut vad vi ska göra i morgon. Men.. nackdelen (och fördelen) med att ha semester är att jag har noll koll på klockan. Va där 18.01.. och dom stängde 18.00. Otur.


När vi kom tillbaka till hostlet va vi ganska blöta efter att ha gått i regnet. Killen i receptionen skrattade åt oss när vi kom in. Är iaf inga översvämningar här så jag ska inte klaga.

Nu sitter jag i sängen på rummet... blir ingen utgång i dag. Är inte så jätte peppad när det regnar.



På väg till Queen Victoria Market

Mina nya skor


Mitt nya halsband. Ångrar att jag inte tog med det som jag fick av syrran i julas..


Mitt nya armband :) Det med blomman. Det med kinatecknena och det andra som är helt i silver (lite svart) köpte jag i Byron Bay.

I morgon lämnar vi i alla fall Melbourne. Planen r att åka till Turist info och kolla hur dyrt det är att åka till Tasmanien... är det för dyrt, vilket jag tror det är, kommer vi börja att åka upp mot Adeline. Ska åka på Great Ocean Road :) En jätte fin väg som ligger vid kuste inte långt från Melbourne. Byggdes av millitärer till minne av sina vänner som dog i nått krig (komemr inte ihåg vilket) Ska iaf vara en av de finaste vägarna i världen. Enligt min Australien bok som jag fått av Hanna och Andreas :) Hoppas verkligen på fint väder, iaf inget regn.



Tack Jenny och Becka :) Nu vet jag vad det söta djuret är en lama :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar