måndag 4 april 2011

Vilken dag...

Vaknade i morse och funderade på vad jag gör i Australien när jag kan vara i Grebbestad, äta ostron, räkor, fisk soppa, drick te och spela yatzy, använda syrran som fotomodell.... Som tur va så va det fint väder så det gick över efter ett tag :)

Sen kom min passchef och frågade om jag hade vart på droger i går kväll.. Smsade henne och undrade om Queenslan bytte från sommar tid till vinter tid i dag... Kände inte för att bli sen till jobbet. Fick svaret tillbaka att hon inte visste vad jag pratade om och att hon tyvärr inte kunde hjälpa mej. Visar sej att dom inte har något sånt här... så hon trodde att jag va helt väck. Som tur va var den en kanadensisk tjej som hjälpte mej att förklara vad jag menade. Tog en stund men Peta (passchefen) skrattade så att hon nästan grät när hon väl fattade vad det va jag menade.. hehe ganska roligt missförstånd ändå. :)

Sen... efter att jag hade legat på stranden (vilket va underbart) en stund innan det blrjade regan fick jag ett voice mail av Jacke, killen som ska göra min tatuerin han undrade vart ja va. Inte lika roligt missförstånd! Jag va så säker på att han hade menar 4 maj, inte 4 april... Han sa att han va uppbokad i veckor! Detta är ju bara en vecka senare... Han va iaf inte så glad, vilket är helt förståeligt.. och jag är väldigt besviken... Men.. nu har jag tid den 4 maj (helt säker denna gången) klockan 13.

Aja, jag, Anna och Azim ska ha myskväll med film och popcorn så det är ett bra slut på dagen iaf :)

3 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Härligt att höra att du kan längta hem ibland.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Hello sweetie!

    Ja du...så tänker jag också ofta...fast tvärt om! Vad gör jag här lixom?! Kallt och blött....blääää Men snart blir det väl varmare hoppas jag.. När åker ni till New Zeeland? Dina bilder till skolan har kommit nu. Ska hämta dom hos mamma och pappa i morgon tänkte jag. Jag ringer dig då (om det inte är mitt i natten)


    PUSSSSSS syrran!!!!!

    SvaraRadera
  3. Men jaa, kom hem i sommar sa kan vi ha en sista Grebbestad-sommar tillsammans!! :P

    SvaraRadera