tisdag 25 augusti 2009

Avklarat!

Nu är första skoldagen avklarad! Har vart en bra dag :) Började dagen med att ringa Hanna ( medans jag plattade håren). Vi har inte pratat med varnadra på super länge!
När jag kom till skolan betalade jag kurserna.. vilket iof var mindre kul eftersom att det försvann 27 000 från mitt kort! Har känt mej så rik sen jag fick CSN lånet...
Efter jag hade betalat kurserna ringde jag Jonathan, en kompis från NJ, har inte pratar med honom på jätte länge! Vi hade så mycket att prata om att jag nästa glömde bort tiden. :) Efter att vi lagt på fick jag skynda mej att köpa ett block och gå till första lektionen. Va väldigt lång kö i bok affären, så jag trodde verkligen att jag skulle bli sen, men jag kom till och med 5 minuter för tidigt. :)

Skolan kommer nog bli helt okej ändå. Teatersminkning tror jag kommer bli jätte kul. Kommer däremot bli dyrt pga allt smink som jag måste köpa... ( det kostar inte lite att gå i skolan! :) )Men jag kan förhoppningsvis använda sminket också. Iaf det mesta :) Ska egentligen inte sluta lektionen fören 15.05, men vi slutade redan halv 2. Tur för mej, eftersom att jag hade glömt att ta med mej något att äta :) Nu han jag köpa sallad och sitta i solen och lyssna på musik innan min engelska började. Underbart :)
Engelska lektionen verkar helt okej ochså. Har en lärare som är 75 år (ganska gammalt asså..), han är gift med en svensk från Göteborg :) Han tycket om läppstift tornet och han kan säga "svenska flicka", "svenska pojke", och "varsågod". :)

När jag kom hem åt jag ett paket nudlar ( vet inte när jag åt det senart! va väldigt länge sen!! Kändes som om jag va tillbaka på mellanstadiet igen) och knäckebröd med avokado när jag kom hem från skolan. Super god middag :) jag och Jenny har inte så super bra fantasi när det kommer till mat... Iaf, efter jag hade ätit tog jag en promenad. Min plan va att jag skulle ta kort, men kameran dog, så det blev inte av. Tänkte jag skulle få lite bilder att lägga in..

Jag har blivit helt kär i en låt! Jenny spelade den för mej här om dan, och jag har verkligen fått den på hjärnan :)

http://www.youtube.com/watch?v=IEjbKPzNmnA

Den är sorglig men bra.

Jenny fick iaf en kurs som hon ville ha. Får se hur det går i morgon. Men de ska nog gå bra, fanns platser kvar i klassen enligt internett, men hon kunde inte anmäla sej. Är nått konstigt, men det ska nog lösa sej!

Jag har också märkt att rättstavningen inte är super bra... hoppas ni förstår det mesta iaf , kanske inte kan bli värre än resdagboken. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar