onsdag 17 februari 2010

Skärpning Sonja!

Jag går in på min engelska lektion, helt som vanligt, och sätter mej bervid Pilar, en tjej som jag brukar prata med. Helt plötsligt säger killen brevid mej, Sonja och bara börjar prata med mej om ett superbowl party som jag, Michan, Jenny, och Gabe hade tänkt att gå på men ändrade oss i sista sekunden. Jag kände verkligen hur jag såg ut som ett levande frågetäcken. Han va visst Gabes kompis, och jag har träffat honom typ två gånger... Skärpning! Jag har haft samma lektion som denna killen i asså tre veckor nu utan att känna igen honom. Finns det nån klass man kan ta som hjälper en att känna igen/komma ihåg folk..?

2 kommentarer:

  1. grattis :P man brukar ju glömma namn men när en person pratar med en brukar man iaf veta om man har träffat den förr eller inte :)

    SvaraRadera
  2. Tips på att komma ihåg folks namn och utsenede: Tänk någon riktigt störd/snuskig tanke som gärna rimmar på personens namn, du kan också fokusera på något speciellt på personen och komma på likheter med typ seriefigurer...ja, helt enkelt saker som du inte borde tänka på...då brukar man komma ihåg dom..PUSS syrran ;)

    SvaraRadera